Johan Delrue

Osteopaat D.0.-MRO

IMG_7477 2.JPG

Osteopathie is een niet-invasieve geneeswijze waarbij geen medicijnen worden voorgeschreven of apparaten worden gebruikt. Bij osteopathie worden alleen de handen gebruikt tijdens de behandelingen, om op deze manier het zelfgenezend vermogen van het lichaam te stimuleren.

Osteopathie is een veelbelovende behandelingsvorm; mensen die geen baat hebben bij andere behandelingen, hebben dat vaak wel bij osteopathie.

In Nederland zijn meer dan 700 osteopaten opgeleid om de oorzaak van klachten als migraine, buikpijn en chronische rugpijn te onderzoeken. Hierbij onderzoekt de osteopaat niet alleen het lichaamsdeel waar de klacht zich bevindt, maar onderzoekt hij het hele lichaam.

UW LICHAAM: EEN ZELFREGULEREND SYSTEEM

Het menselijk lichaam heeft in de loop van de evolutie belangrijke beschermingsmechanismen ontwikkeld. Het lichaam kan namelijk problemen in het bewegingssysteem, orgaansysteem en de psyche zelf oplossen. Zodra het lichaam bepaalde prikkels krijgt, worden deze beschermingsmechanismen geactiveerd.

Maar wat als het niet lukt?

Natuurlijk kunnen zich ook problemen voordoen die het lichaam zelf niet kan oplossen. Denk hierbij aan gevolgen van operaties, zware bevallingen, ouderdom, zware fysieke belasting, te weinig beweging, ontstekingen, verklevingen, ongevallen, emotionele shock of chronische psychische stress. Dit kan op korte termijn lokale lichamelijke klachten veroorzaken zoals stijfheid, hoofdpijn of gewrichtspijn. Zonder effectieve behandeling kunnen de gevolgen op de lange termijn ook een stuk ernstiger zijn. Denk hierbij aan diabetes, artrose, hart- en vaatziekten en andere “onverklaarbare” klachten.

OP MAAT GEMAAKTE BEHANDELING

We voeren specifieke bewegingstesten uit op het hoofd, de ledematen of delen van de wervelzuil om zo de oorzaak van de klachten te achterhalen. Tijdens onze behandeling maken we het bindweefsel waarin de bloedvaten en bezenuwing naar een bepaald orgaan zich bevinden, vrij. Het orgaan gaat hierdoor beter functioneren waardoor het lichaam zijn beschermingsmechanisme, wat gewoonlijk samengaat met pijnklachten, niet meer in hoeft te zetten. Dit is de kracht van onze behandeling. Bij het vrijmaken van het bindweefsel houden we rekening met embryologische principes; de richting waarin het orgaan groeit en rijpt tijdens de ontwikkeling.

NA DE BEHANDELING DIRECT RESULTAAT

Onze behandeling wordt door veel mensen als ontspannend ervaren. Men voelt na een succesvolle behandeling namelijk direct resultaat; de pijn is afgenomen of zelfs helemaal verdwenen. Niet alleen zorgt onze behandeling voor afname van pijn, het heeft ook een preventieve rol. Met onze behandelingen en advies in verband met aanpassingen in je levensstijl voorkom je dat je systeemaandoeningen zoals diabetes oploopt.